15 Aralık 2016 Perşembe

2017’nin En Yeni Kozmetik Trendleri’nde Duygular Ön Planda



2017’nin En Yeni Kozmetik Trendleri’nde Duygular Ön Planda

İtalya’da bu yıl ilk kez, dünyadaki her ırk ve coğrafyadan insanın cilt tipine uygun, özel ürünler tanıtılacak. Duygulara dokunan özel sunumların yapılacağı Cosmoprof’da, Kozmetik dünyasının 2017 trendleri ve “ilk”leri deneyimlenecek.

Dünya’nın ilk ve en büyük fuarı olan Cosmoprof Worldwide Bologna’nın 50. yılına özel, Türkiye’de tanıtım toplantısı yapıldı. Toplantıda, İtalya’da ilk kez her ırktan ve her coğrafyadan insanın cilt özelliğine uygun ürünlerin sunulacağı, “Tones of Beauty” bölümü olacağı bildirildi. Ayrıca, kozmetik sektörünün artan trendinin en büyük nedeninin duygulara hitap etmesi olduğu kaydedildi.


Moderatörlüğünü Ayşenur Yazıcı’nın yaptığı İstanbul toplantısında, İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı (ITA) İstanbul Ofisi ev sahipliğinde, İtalya Başkonsolosu Federica Ferrari Bravo katılımıyla gerçekleşti. Konuşmacılar arasında, Cosmoprof Fuarı Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Mattia Miglio ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz yer aldı.


Ruhu Hayatla Barıştıran Parfüm


Kozmetikte en yeni trendlerin takip edilmesinin önemine vurgu yapan Cosmoprof Fuarı Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Mattia Miglio; “Kozmetik artık yalnızca küresel tüketiciye ya da cilt bakımına hitap etmiyor. Günümüzde kozmetik denildiğinde akla her ırktan, farklı cilt tipine ve rengine, ayrı ayrı hizmet eden ürünler geliyor.” dedi.

Her sene fuar özelinde bir ürün ortaya çıkardıklarından bahseden Miglio; “Bu sene 50. Yıl vesilesiyle, önceki yıllardan farklı olarak ne yapabileceğimizi düşündük. Önceleri ruj ve krem ürettik. En zor üretilebilen ve insanın ruhunu hayatla barıştıran ürün parfüm olduğu için, bu seneye özel fuarda canlı canlı Cosmoprof parfümü üreteceğiz.” ifadelerini kullandı.


Kozmetik Değil Duygu Satıyoruz


Son yıllarda kadınlardan ziyade erkeklerin de kozmetik sektörünü hareketlendirdiğini ifade eden İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, “Kozmetik endüstrisi son 10 yılda Türkiye’de çok farklı boyutlara evrildi. Eskiden erkekler sadece televizyon programlarına katıldıkları zamanlar yüzlerine fondöten sürülürdü. Şimdilerde erkekler kozmetiğin her türlü ürün gamından faydalanıyor. Erkekler için yeni çıkan ürünler bana gönderildikçe, eşimden daha fazla kozmetik bakım ürünüm oldu.” dedi.


İhracat yapan kozmetik firmalarına tavsiyeler veren Akyüz, “Artık insanlar sadece vücutlarının görünen yerleri için değil, kendilerini daha iyi hissedebilmek için de kozmetik alışverişi yapıyorlar. Bizler aslında duygu satıyoruz. Fakat, ihracat yapmak isteyen Türk firmalarımız bilmelidir ki, beyazlatma ürünlerine düşkün olan Korelilere fondöten, fondötene düşkün Avrupalılara ise beyazlatma ürünleri satamazsınız.” diye belirtti.


50. Yıla Özel Faaliyetler


Fuarın 50. yılına özel olarak, bir daha tekrarlanması mümkün olmayan etkinlikler yapılacak. 19. Pavyon’da ziyaretçilere ve katılımcılara özel COSMOPRIME alanı kurulacak. Bu alanda tedarik zincirine yönelik bölümler, parfüm reyonları, organik trendini yakalayan bölümler, galeriler yer alacak.


Ayrıca, Tones of Beauty’nin ilk yılı gerçekleşecek. COSMOPRIMEkapsamında multi-etnik güzelliğe yönelik ürünlerin tanıtılacağı, bu alanda ilk defa İtalya’da “Black & Brown” ürünler beğeniye sunulacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder